söndag 5 januari 2014

SHOPPING-TIPS I UBUD




Siang!

I torsdags när vi var i Ubud gick vi till en av mina favoritställen, den lilla aluminium-butiken på hörnet. De har massor av aluminium och jag köpte nog tillräckligt för att klä en liten julgran :) Kolla bara hur koncentrerat jag väljer när Bestis knäppte av ett kort :)

Butiken är lätt att hitta: vid ingången till Monkey Forest så följer man bara Jalan Monkey Forest åt höger (om man har Monkey Forest bakom ryggen) uppför backen och så kommer man till aluminiumbutiken efter kanske två hundra meter.

Den går inte att missa :)

Och så måste jag ju tipsa om en annan butik som heter Ikatbatik och säljer underbara handgjorda tyger, handvävda och handfärgade i de traditionella batik- och ikat-mönstren.



Man följer Jalan Monkey Forest åt vänster nerför backen (om man står med ryggen mot Monkey Forest vid ingången) och då ser man efter kanske hundra meter en liten träskylt på högra sidan av gatan där det står Ikatbatik. Man går in genom en liten gång och kommer till en liten gård och där ligger butiken.


Bilderna är tagna i all hast på väg in :)

Det var två shoppingtips i Ubud, men det finns massor, massor av fina butiker och marknader.


Idag packar vi ner julen här hemma, jag hade faktiskt gärna haft kvar julgranen ett par dagar till, men i morgon åker vi till Singapore, så det känns bäst att komma i ordning.

Önskar er en fin söndag!


♥L



3 kommentarer:

  1. Hittade hit när jag letade efter bloggar som tog upp Bali eftersom jag själv är på väg att åka dit. Vad roligt det var att ta del av dina Bali-upplevelser - tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit och vad roligt att du ska till Bali! Och wow, vilken underbar blogg du har!!

      Radera