måndag 6 januari 2014

MONKEY FOREST IN UBUD




Det var fantastiskt roligt att ta med våra gäster till Monkey Forest. Vår lilla Mal som ju redan varit där ville hellre stanna hemma och pyssla med sitt, men vi andra njöt av utsikten från taxin över risfälten och småbyarna i inlandet av Bali.

Inne i Monkey Forest följde vi vägen genom djungeln och trappan upp till templet.





Utanför templet blev vi klädda i gröna svepningar för att få komma in.



Min hubby fångade mig på bild medan jag förundrades över alla dessa apor! 

Det var verkligen som att komma till ap-templet i djungelboken!




Man kunde köpa bananer att mata dem med, men vi hade fullt upp med att fotografera och om sanningen ska fram så vågade vi inte riktigt heller: de var rätt så framfusiga dessa apor! En apa smög fram och ryckte påsen ur Bestis händer som hon höll i och hon hade ingen chans, han var otroligt stark sa hon. Så besviken han blev när den bara innehöll vattenflaskor!

Här är en lugnare apa som sitter och myser med all frukt han fått.




Ser ni apan som klättrar bland pelarna?





En liten filosof.



En liten busis: här tänkte jag att wow, vilken pang-bild det blir, men då vände han ryggen åt mig! :)



Jag tycker om att ibland ta ett steg tillbaka och betrakta mitt lilla gäng: Festis med filmkameran i högsta hugg, Bestis beredd med kameran, min hubby och så Ullis som rest runt hela jorden men flera gånger sa att detta, detta var något helt fantastiskt!  





Hur många apor hittar vi här? :)




Den här lilla vännen får avsluta bildkavalkaden för idag.



Fast en ap-staty måste vi ha med förstås!


Tack för att ni ville följa med till Monkey Forest i Ubud.


♥L



3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Det är sà kul att fà följa med pà dina utflykter, tack för att du delar med dig! Kram, L

    SvaraRadera
  2. Tack och vad roligt att du kikar in här! Kram,kram!

    SvaraRadera
  3. Jag hittar åtta apor som sitter i träden på bilden :)

    SvaraRadera