onsdag 15 januari 2014

ORCHARD ROAD




Igår när vi fick en hel extra dag i Singapore, så åkte vi in till Orchard Road.

Det är alltid såå kul att strosa omkring och se på folk och slinka in i affärerna. Här nedan syns hörnet av Ngee Ann City där Takashimaya ligger och det är ett hett shoppingtips! Wow, Jag och Mal blev helt wild 'n' crazy i deras skärp-avdelning och köpte nog 6 stycken till slut. 




Det är så roligt med Orchard Road för man får en skönhetsupplevelse samtidigt som man går där, med alla träd, dekorationer och inte minst all spännande konst gatan är smyckad med.






Min hubby fångade mig och Mal på väg över ett övergångs-ställe. Såå mysigt att gå där under träden med armarna om varandra.


Idag verkar vattnet ha sjunkit undan i Jakarta och vi packar ihop för att åka hem. Hoppas nu vi kommer fram hela vägen!


♥L



2 kommentarer:

  1. Jag har nyss varit i Singapore men måste ha missat dessa konstverk. Var på Orchard road finns de? Får inte missa dem nästa gång . . . . . . .
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger till vänster om Paragon (om du har ryggen mot Paragon och tittar mot Ngee Ann City) om jag inte minns fel, precis utanför Brooks Brother's dit vi var på väg, när vi sprang på det.

      Radera